Gewicht Verliezen? Wat je erover moet weten.

  • door

Ons lichaam reageert nog steeds zoals het sinds de pre historie deed. De huidige mens heeft een lichaam welke zichzelf ontwikkelde in tijden, waarin voedselschaarste heel gebruikelijk was. Onze levensmiddelenindustrie zorgt ervoor dat de aanvoer niet enkel overvloedig is, echter ook met veel energierijke levensmiddelen. Niet het veel meer eten maar juist het geringer eten maakt ons gelukkiger. Probeer eens op Biologische voeding voor gezond eten misschien zit de oplossing in de juiste voeding. En laat alle informatie die afkomstig is van onze voedselleveranciers nou maar voor wat het is, want juist de levensmiddelenindustrie probeert ons van alles wijs te maken en dat is ook de reden waarom we geen gewicht verliezen. Zeker wanneer je wilt afvallen na de zwangerschap is het aan te raden deze blog te lezen.

Gewicht verliezen kan alleen als je meer energie verbruikt.

Ons zo geliefde lichaam is gecreëerd om alles wat het binnenkrijgt, onmiddellijk en zo efficiënt mogelijk op te slaan. Als de voedselschaarste altijd uit blijft, dan neemt de hoeveelheid vet in ons lichaam toe bij hetzelfde eet en leefpatroon . Je moet soms echt sterk in je schoenen staan om niet te sneuvelen voor de smakelijke reclames van een heleboel heerlijke etenswaren als gewicht verliezen je doel is.

Gewicht verliezen komt je gezondheid onmiddellijk ten goede.

Personen met overgewicht krijgen vaker welvaartsziekten en zijn daar ook bevattelijker voor. Te dikke mensen willen graag gewicht verliezen maar zitten dikwijls in een eetpatroon waar ze in feite wel van af willen. De kans op het krijgen van welvaart ziekten neemt af met iedere kilo die je kwijtraakt. Dus is gewicht verliezen best de moeite waard en daarbij te proberen zo veel mogelijk kilo’s kwijt te raken.

De balans moet weer naar minder eten.

De weegschaal tussen energie (met eten) binnenkrijgen en energie verbruiken moet weer in het voordeel van energie verbruiken komen. Je kan alleen maar gewicht verliezen als je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt. Misschien helpt de website Sport en Gezondheid je met meer bewegen. Vooral de koolhydraten en dextrose in de voeding leveren veel energie. Deze energie wordt door het lichaam voor de volgende vier zaken gebruikt: voor warmteproductie, om te sporten, voor weefsel onderhoud en voor weefselopbouw.

Gewicht verliezen is niet zo complex!

Als je het zo leest is het heel eenvoudig, gewoon minder voeding nemen die het meeste energie leveren. Het zal een van beide moeten zijn, geringer energie met je voeding binnen krijgen of extra energie gebruiken. Maar de beste manier voor gewicht verliezen is de combinatie van minder energie tot je nemen en gewoon meer energie verbruiken dan je eet.

Neem van alles een beetje minder.

Onze bevolking neemt al jaren bij benadering veertig procent energieleverantie van vet met ons gemiddeld voedingspatroon. Als gewicht verliezen het belangrijkste doel is, dan is het terugdringen van de energieleverantie van vet het effectiefste. Essentiële vetzuren en bepaalde vitamines zijn voor ons van levensbelang dus let wel op wat je gaat verminderen in je voeding.

Gewicht verliezen zal best lukken met wat kennis en aandacht.

Haring, makreel, zalm of paling zijn vette vissoorten die belangrijk zijn in ons voedsel patroon, dus dat altijd eten. Minstens eenmaal per week. Bètacaroteen rijke groente onder andere wortels, andijvie, paprika etc. leveren ruimschoots onze benodigde vitamine A. Ook dat is zeer belangrijk om ons lichaam en met name onze gezondheid op pijl te houden. De vitamine D-behoefte wordt gedekt als de handen en gezicht een kwartier blootgesteld worden aan regelrecht daglicht. Zonlicht is natuurlijk het beste maar niet noodzakelijk. Als we ons aan het bovenstaande voedingspatroon houden dan zijn we al een aardig eind op de goede weg en zullen we absoluut gewicht verliezen.